Yhteyshenkilöt

Myyntijohtaja

Hannu Mennala

050 591 5428
hannu.mennala@paviljonki.fi

Myyntijohtaja

Ilari Tervakangas

050 596 6710
ilari.tervakangas@paviljonki.fi


Asiakkuuspäällikkö

Marica Borg

040 595 0421
marica.borg@paviljonki.fi

Osastosuunnittelija

Minna Toivonen

040 718 6982
minna.toivonen@paviljonki.fi

Rakentaminen: 

La 3.2.2024 - ti 6.2.2024

La 3.2.2024 klo 8-24, messutoimisto avoinna klo 8-20

Su 4.2.2024 klo 8-24, messutoimisto avoinna klo 8-20

Ma 5.2.2024 klo 8-24, messutoimisto avoinna klo 8-22

Ti 6.2.2024 klo 8-24, messutoimisto avoinna klo 8-22

* Autojen ajo halliin päättyy tiistaina 6.2.2024 klo 20

* Osastojen on oltava valmiina tiistaina 6.2.2024 klo 20

Kutsuvierasilta 7.2.2024 klo 17.00 - 20.30

Klo 19 esiintyy Stig Ravintola 3:ssa

Messut avoinna:

Ke 7.2.2024 klo 10.00-17.00, huoltoaika klo 8-10, messutoimisto avoinna klo 8-20

To 8.2.2024 klo 10.00-17.00, huoltoaika klo 8-10, messutoimisto avoinna klo 8-17

Pe 9.2.2024 klo 10.00-16.00, huoltoaika klo 8-10, messutoimisto avoinna klo 8-22

Purkaminen:

Pe 9.2.2024 -  Ma 12.2.2024

Pe 9.2.2024 klo 16.30-24, messutoimisto avoinna klo 8-22

La 10.2.2024 klo 8-24, messutoimisto avoinna klo 8-20

Su 11.2.2024 klo 8-22, messutoimisto avoinna klo 8-18

Ma 12.2.2024 klo 8-12, messutoimisto avoinna klo 8-12

Toivomme osastojen olevan purettuna su 11.2.2024 klo 21 mennessä. Ma 12.2.2024 on varattu tavaran noudolle.

  • Lisärakentamisajasta veloitamme osastokohtaisesti 50 euroa / h + Alv 24 %. Poikkeavista rakennus- ja purkamisajoista on sovittava kirjallisesti etukäteen: hannu.mennala@paviljonki.fi

Tyylikäs osasto vaivattomasti!

Paviljongin oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa messuosastoja toiveidenne mukaan. Kalustamme osastot ja teemme tarvittavat otsikko- ja seinäteippaukset sekä muut somistukset.

Kauttamme voit hoitaa myös mm. osastonne valaistuksen, sähkö- ja ATK-liittymät, paineilman, vesi- ja viemäritilaukset ja siivouksen. Vuokrarakenteiden ja –kalusteiden hintaan sisältyy vuokra, pystytys, messuaikainen huolto sekä purkaminen.

Meiltä saatte kaiken tarvittavan:

  • Osaston rakenteet, kalusteet, valaistus ja teippaukset
  • Kuvatulosteet seinäelementteihin ja mainoslakanat
  • Somistus
  • Erikokoiset LCD -näytöt
  • Sähkö- ja ATK-liittymät, paineilman, vesi- ja viemäritilaukset
  • Siivous

Pyydä maksuton suunnitelma ja tarjous messuosastonne rakentamisesta:

Näyttelytekniikan projektimyyjät

Marica Borg
040 595 0421
marica.borg@paviljonki.fi

Minna Toivonen
040 718 6982
minna.toivonen@paviljonki.fi

Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Yhdessä teemme onnistuneen tapahtuman! Yrityksenne omat kanavat ovat oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne tapahtumaan.

Lataa tästä logot ja markkinointimateriaalit, joita voi käyttää nettisivuilla, sosiaalisessa mediassa, sähköpostin allekirjoituksessa ja muussa markkinoinnissa.

Logot

Markkinointimateriaalit

Seuraa meitä somessa!

     

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa!

Paviljonki-näytteilleasettajaportaalissa voitte tehdä näytteilleasettajakorttinne, kutsua asiakkaita sähköisesti sekä messuille että kutsuvierasiltaan ja seurata kutsuttujen rekisteröitymistä. Tunnukset palveluun ja tarkemmat ohjeet lähetetään erillisessä sähköpostissa. Lisätietoja palvelusta sekä tunnuksista anu.ilvonen@paviljonki.fi

Paviljonki Exhibitor App tuo näytteilleasettajan palvelut puhelimeesi. Sen avulla skannaat reaaliaikaisesti osastollasi vierailevien kävijöiden tiedot kätevästi sähköiseen muotoon. Voit ladata sovelluksen puhelimeesi App Storesta tai Google Play -kaupasta.

Näytteilleasettajaportaali ja Exhibitor APP ohje

Sähköisesti kutsutut asiakkaat saavat sähköpostista suoraan tulostettua tunnistekorttinsa / kutsuvierasillan kutsunsa, eikä heidän tarvitse tehdä muuta kuin saapua paikalle.

Linkki näytteilleasettajaportaaliin

Toinen tapa kutsua asiakkaita messuille ja kutsuvierasiltaan

  • Voitte lähettää sähköisiä asiakaskutsuja myös omista järjestelmistä lisäämällä kutsuun kutsulinkin
  • Olette saaneet näytteilleasettajaportaalin tunnusten yhteydessä piilo url-osoitteen ja 6 kirjaimisen koodin.
  • Kutsuvierastilaisuuteen on oma url joka toimii samalla koodilla
  • Voitte ohjata asiakkaan rekisteröitymään piilo url-osoitteeseen teille lähetetyllä koodilla
  • Kutsuttu rekisteröityy itse järjestelmään
  • Seuraa, ketä messuille on tulossa - Koodianne rekisteröitymisessä käyttäneet tulevat näkyviin Paviljonki Näytteilleasettajaportaaliin kohtaan ”Kutsutut”

 

Kutsuvierasilta ke 7.2.2024

Kutsuvierasilta alkaa heti messujen päätyttyä klo 17 vapaalla tutustumisella näyttelyosastoihin. Messuhallit ovat avoinna koko kutsuvierastilaisuuden ajan.

klo 19 Artisti Stig esiintyy

klo 20.30 Kutsuvierasilta päättyy

Muistathan tilata osastotarjoilut ravintolastamme Food & Events verkkokaupasta

 

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen, lisäämme ne www-sivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan niitä varten varatulle hyllylle.

Messualueella on kaksi ohjelmalavaa: Electricity B-hallissa sekä Charge C2-hallissa. Lavoilla on Keynote -puheenvuoroja sekä näytteilleasettajilla on mahdollisuus saada tietoiskuaikoja.

Yhden tietoiskun kesto on noin 15–20 minuuttia. Tietoiskut julkaistaan messujen www-sivuilla ohjelmassa.

Ohjelmaa päivitetään luentojen /esitysten varmistuessa.

Messujen yhteydessä voitte järjestää myös omia asiakastilaisuuksia. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin. Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme.

Lisätiedot ja ohjelmavaraukset anu.ilvonen@paviljonki.fi.

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Näytteilleasettajakortit tulostetaan itse Paviljonki -näytteilleasettajaportaalista. Olemme lähettäneet sopimuksen yhteyshenkilölle sähköpostilla tunnukset ja ohjeet palveluun. MIkäli et ole saanut tunnuksia, niin olethan yhteydessä anu.ilvonen@paviljonki.fi. Tunnistekortti tulostetaan ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Rakentaja-/purkajakortit voi noutaa infopisteestä tapahtuman aikataulujen puitteissa.

Muovitaskut ja kaulanauhat saatte myös infopisteestä.

Messut järjestetään Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Lutakonaukio 12, 40100 Jyväskylä. Jyväskylä on neljän valtatien risteyksessä, joilta löytyvät opasteet Paviljonkiin. Sisäänajo pääoville Rantaväylältä (E 63) Satamakadun kautta Paviljonki 1 -opasteiden mukaan. Bussit ja junat saapuvat Jyväskylän Matkakeskukselle, josta on ylikulkusilta suoraan Paviljongin pääsisäänkäynnille.

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla ja se maksetaan suoraan automaatteihin tai alueen valvojille.

Paviljongilla on kaksi pysäköintitaloa, P-Paviljonki 1 (sisäänkäynti Satamakadulta) ja P-Paviljonki 2 (sisäänkäynti Uno Savolan kadulta). Kaupungin alueella, kävelymatkan päässä Paviljongista on myös runsaasti tilaa kaupungin P-taloissa. Pysäköintitaloissa käy moovy -sovellus.

PYYDÄMME NÄYTTEILLEASETTAJIA JÄTTÄMÄÄN AUTOT HOTELLIEN PYSÄKÖINTIPAIKOILLE, JOTTA SAAMME MAHDOLLISIMMAN PALJON TILAA ASIAKKAILLENNE ELI MESSUKÄVIJÖILLE!

Katso Paviljongin ohjeet saapumisesta ja pysäköinnistä

Messuopas tehdään yhteistyössä AMT Hakemistot Oy:n kanssa. Näytteilleasettajat saavat omat tunnukset AMT:n järjestelmään, jonka kautta messuoppaan tiedot ilmoitetaan.

Messuoppaaseen voi ostaa mainostilaa suoraan AMT:n kautta. Painetun messuoppaan DL 10.1.2024.

Lataa AMT mediakortti

HUOM! Eräät messuillamme mukana olleet yritykset ovat saaneet tietopyynnöksi naamioituja kirjeitä ainakin FAIR Guide ja EXPO Guide -nimisiltä julkaisuilta. Kirjeessä tarjotaan yrityksen tietoja sähköiseen hakemistoon. Vaikka lomakkeessa viitataan messutapahtumaamme, Jyväskylän Messuilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Älkää siis vastatko vieraskielisten lomakkeiden lähettäjille millään tavalla, ellette halua tietojanne kyseiseen julkaisuun. Jos ette ole varma viestin asiallisuudesta, ottakaa yhteys meihin asian tarkistamiseksi.

Paviljongin kaikista ravintolapalveluista vastaa Food & Events Tapahtumaravintolat.

Noutopiste

Ravintolamme on uudistanut osastotarjoilutuotteita, hinnoittelua sekä palvelua. Uutena palveluna osastopalvelun rinnalle on tullut Noutopiste. Noudat siis itse tuotteet ja säästät! Noutopiste on avoinna:  ti klo 15-17, ke 7.2.2024 klo 9-15, to 8.2.2024 klo 9-15, pe 9.2.2024 klo 9-17.

Noutopisteellä on rajattu valikoima juomia edulliseen hintaan. Molempia ostotapoja palvelevat omat verkkokaupat.
Noutopiste -verkkokaupasta saat tilaukset extra edullisesti, kun tilaat viimeistään 4.1.2024 mennessä.
Tämän jälkeen verkkokauppa on avoinna hieman korotetuilla hinnoilla 31.1.2024 saakka.

Muutoin osastopalvelu -verkkokauppamme palvelee normaaliin tapaan 31.1.2024 saakka.
Nämä ostot toimitetaan messuosastolle haluttuna ajankohtana.

Myös paikan päällä messujen aikana tilaukset onnistuvat messuosastolle toimitettuna.

Lounas- ja kahvilipukkeet

Lounas- ja kahvilipukkeet osastohenkilökunnalle/yhteistyökumppaneille voi tilata Osastopalvelu-verkkokaupasta.

Ravintola lähettää lipukkeet tilausten mukaisesti PDF-tiedostona, joka sisältää kaikki lipuketyypit suoraan QR-koodattuna yrityksenne käyttöön. Laskutus tulee messujen jälkeen käytettyjen lipukkeiden mukaan, joten lipukkeita voi tulostaa ja jakaa  niin paljon kuin haluat. Ylimääräisiä lipukkeita ei myöskään enää tarvitse palauttaa, vaan ne voi hävittää messujen päätyttyä.

 

Tuotteiden palautus

Ravintolamme ottaa vastaan palautuksia vain täysin ehjistä ja avaamattomista myyntipakkauksista ( olut, lonkero, virvokkeet ). Palautukset tulee tehdä noutopisteelle messujen viimeisenä päivänä noutopisteen aukioloaikana. Ravintolamme veloittaa palautuksista normaalin tavarantoimittajien 6%:n palautusmaksun. Tämä huomioidaan tuotteiden laskutuksessa.

Rakentaminen 

3-4.2. Alueen lähiravintolat palvelevat

Ma 5.2. Ravintola 3, lounasta klo 11-16, kahvilapalvelut klo 9-19

Ti 6.2. Ravintola 3, lounasta klo 11-16, kahvilapalvelut klo 9-19

Messupäivät

Ke 7.2.2024

Ravintola 3 lounas klo 10.30-15, suljetaan klo 15.30

A-halli Event klo 9–20

D-halli Lungi klo 9–20

C2 hallin ravintola  bravo klo 10–20

To 8.2.2024

Ravintola Kolme, lounas 10.30–15.30, kahvilapalvelut klo 16.30 asti

A-halli Event klo 9–16.30

D-halli Lungi klo 9–16.30

Bravo klo 10–16.30

Pe 9.2.2024

Ravintola Kolme, lounas 10.30–15.30, kahvilapalvelut klo 15.30 asti

A-halli Event klo 9–18, kahvilapalvelut

D-halli Lungi klo 9–15.30

Bravo klo 10–15.30

Purkaminen

La 10.2.2024

Ravintola 3, lounasta & kahvilapalvelut

Lounas klo 12–16, kahvilapalvelut klo 10–17

Su 11.2.2024

Ei lounasta, Ravintola 3 kahvilapalvelut klo 11–15

 

Näytteilleasettajien taukotilana toimii K100 Klubi, jonka sisäänkäynti löytyy Lutakonaukion aulasta, läheltä Kongressisisäänkäyntiä. Taukotilassa voi käydä levähtämässä ja vaikka lukaisemassa päivän lehdet tai lukemassa sähköpostin netin kautta.

Messutoimisto palvelee koko tapahtuman ajan Lutakonaukion aulassa. Sieltä voi vuokrata ripustuskoukkuja sekä ostaa mattoteippiä ja silikonitarroja seiniin kiinnitystä varten. Lutakonaukion aulasta saatte myös maksullisen kopiointipalvelun. Messuaikana teitä palvelee info myös Uno Savolan kadun aulassa.

Palvelukumppanimme Suomen Event Logistics Oy vastaa mm. trukkinostoista ja varastoinnista Paviljongissa. Heiltä voi tilata myös koko logistiikkakoordinoinnin.

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien. Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Event Logistics Oy:lta. Yhteystiedot: David Palomo, puh. +358 (0) 50 4307 082,  david@suomeneventlogistics.com.

Tilaathan lähetykselle kuljetuksen Paviljonkiin saakka!

Mikäli lähetätte tavaraa postin kautta, toimitusosoite on
Paviljonki / Tapahtuman nimi
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12
40100 Jyväskylä

Tavarantoimitukset A-halliin (kuljetusyhtiö):
Paviljonki / Tapahtuman nimi 
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi A1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset B-halliin (kuljetusyhtiö):
Paviljonki / Tapahtuman nimi 
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 tai B4
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin (kuljetusyhtiö):
Paviljonki / Tapahtuman nimi 
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C2-halliin (kuljetusyhtiö):
Paviljonki / Tapahtuman nimi 
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 8 / huolto-ovi C2
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset D-halliin (kuljetusyhtiö):
Paviljonki / Tapahtuman nimi
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Lähetyksiin on merkittävä selvästi vastaanottaja sekä osastonumero.

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Event Logistics Oy:lta. Yhteystiedot: David Palomo, puh. +358 (0) 50 4307 082,  david@suomeneventlogistics.com.
Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin.

Palvelukumppanimme Sähköveijarit Oy hoitaa osastojen tarvitsemat sähkötyöt ja liitännät. Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Sähkötöitä on päästävä tekemään osastoille viimeistään seitsemän tuntia ennen rakennusajan päättymistä. Muutoin laskutetaan tilattujen tuotteiden lisäksi työkustannukset tuntiveloituksella, ylityöt huomioon ottaen.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö (esim. tietokoneet, jääkaappi) on tilattava erikseen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

N-Clean Oy vastaa palvelukumppaninamme osastosiivouspalveluista.

Osastosiivous sisältää:

  • rakennusaikaisen siivouksen
  • suojamuovien poiston osastojen matoilta
  • lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
  • roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
  • osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Palvelukumppanimme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

HUOM! Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon vain, mikäli olet tilannut em. osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Palvelukumppanimme InMics Oy asentaa tilatut tietoliikenneliittymät. Tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen.

Kiinteä liittymä

Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa esim. osaston omalla WLAN-verkolla.

Kiinteän liittymän tilaukseen on liitettävä asennuspiirros.

WLAN-verkot

Paviljongissa on käytössä ilmainen WLAN-verkko Paviljonki, johon voi liittyä ilman tunnuksia.

Verkko on käytettävissä veloituksetta. Verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot

Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näiden toimivuutta ja nopeustasoa emme valitettavasti pysty takamaan suurten tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Paviljongin tietoliikennetoteutus

Paviljongin tietoliikenne on suunniteltu vastaamaan nykypäivän muuttuvia tarpeita. Käytössä on nopeat ja tehokkaat isojen valmistajien tekniikat, jotka skaalautuvat joustavasti tapahtuman mukaan. Kaikki verkon aktiivilaitteet ovat valvonnassa ja mahdollisiin ongelmiin reagoidaan vuorokauden ympäri. Palomuuri ja wlan kontrolleri on kahdennuttu vikatilanteiden varalta sekä kytkimille ja tukiasemille löytyy varalaitteet.

Verkontoteutus

  1. Lähiverkon kytkimet on uusittu syksyllä 2016. Verkko on toteutettu HP Aruba 2530 1G Poe+ kytkimillä. Kaikille reunakytkimille on kahdennettu 1G valokuituyhteys runkokytkimiltä. Muutoksen yhteydessä parannettiin vikasietoisuutta (spanning tree) ja estettiin verkossa häiriön mahdollisuuksia (dhcp snooping ja loop protection). Liite 1.
  2. Langatonverkko on uusittu syksyllä 2017. Verkko on toteutettu Fortinet WLC50 kahdennetuilla kontrollereilla ja Fortinet FAP-U423EV-E tukiasemat edustavat uusinta 802.11ac Wave2 tekniikkaa. Suurimpana muutoksena saatiin 5 Ghz verkko koko rakennukseen.

Kontrolleri: liite 2 ja tukiasemat: liite 3, sivut 9-14.

– 802.11ac Wave 2

– Dual Radio 2.4 & 5 GHz

– 8 Exterior Antennas

– 4×4 MU-MIMO

  1. Palomuuri klusteri on uusittu talvella 2017-2018. Palomuuri on toteutettu Fortinet 101E klusterilla. Liite 4.

– Nykyaikainen palomuuriklusteri 1G porttinopeuksilla

– Läpäisykyky (1518 / 512 / 64 byte UDP packets) 7.4 / 7.4 / 4.4 Gbps

– Latenssi (64 bytes UDP packets) 3 μs

– Läpäisykyky (Packets Per Second) 6.6 Mpps

– Yhtäaikaisia yhteyksiä 2 000 000

  1. Internetyhteys on toteutettu Elisan 100M/100M valokuituyhteydellä. Julkisia IP osoitteita on riittävästi käytössä myös tapahtumien tarpeisiin.
  2. Mobiiliverkon sisätilakapasiteettia on myös parannettu Elisan ja Telian toimesta.

Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekninen osasto hoitaa osastoille vesi- ja viemäriliittymät sekä paineilman (Kaeser Kompressorit Oy:n toimittamilla laitteilla).

Mahdollisuus viemäriin tulee varmistaa paikkavarauksen yhteydessä.

Alla löydätte hotellien yhteystiedot ja varaustunnukset varausten tekemistä varten.

Jokaisella hotellilla on omat erilliset varausehdot ja hinnat, joten tiedustelettehan ne varausta tehdessänne.

Solo Sokos Hotel Paviljonki

Varaukset: sales.jyvaskyla@sokoshotels.fi tai p. 020 1234 640

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Original Sokos Hotel Alexandra

Varaukset: sales.jyvaskyla@sokoshotels.fi tai p. 020 1234 640

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Scandic Jyväskylä Station

Varaukset: sales.finland@scandichotels.fi

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Scandic Jyväskylä City

Varaukset: sales.finland@scandichotels.fi

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Scandic Laajavuori

Varaukset: sales.finland@scandichotels.fi

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Hotel Greenstar

Varaukset: sales@greenstar.fi

Varaustunnus: JYVÄSKYLÄN MESSUT OY / SÄHKÖMESSUT

Finlandia Hotelli Alba

Varaukset: info@hotellialba.fi

Varaustunnus: SÄHKÖMESSUT

Näytteilleasettajat tai tapahtumanjärjestäjät vastaavat vuokraamansa alueen rakentamisesta sekä turvallisuusasioista. Jyväskylän Messut Oy valvoo tapahtuman turvallisuutta ja ohjeiden noudattamista. Näytteilleasettaja on velvollinen tutustumaan yleisohjeisiin ja tiedottamaan messuosaston rakentamista koskevat säännöt ym. osastonsa suunnittelijoille, rakentajille ja purkajille. Ohjeista poikkeaminen on sallittu vain Jyväskylän Messut Oy:n kirjallisella suostumuksella. Varaamanne tilan sijainti selviää sopimusvahvistuksen mukana toimitetusta kartasta.

Näytteilleasettaja ei saa ilman naapuriosastonsa kanssa erikseen tehtyä sopimusta käyttää hyväkseen toisen näytteilleasettajan rakentamia seiniä.

Näkyvissä olevien rakenteiden, somisteiden yms. on oltava siistejä ja koko näyttelyn ajan moitteettomassa kunnossa. Tapahtuman rakentamis- ja purkuaikataulut sekä aukioloajat ilmoitetaan näytteilleasettajien ohjeissa. Poikkeavat rakennus- ja purkuajat ovat maksullisia ja niistä on sovittava erikseen kirjallisesti. Päivittäisen aukioloajan jälkeen on huoltoaikaa yksi (1) tunti (jos ei toisin ole sovittu), sen jälkeen on kaikkien poistuttava halleista.

Palveluiden tilausaikataulu ilmoitetaan palvelumateriaalissa. Tilauksia voi tehdä vielä määräajan jälkeen, jos tuotteita on saatavilla, mutta palveluista veloitetaan korotettu maksu. Osastojen rakentaminen ja tuotteiden esittely tulee toteuttaa siten, ettei siitä aiheudu häiriötä ja/tai vaaraa muille osastoille tai yleisölle.

Messualueen kiinteää tai irtainta omaisuutta ei saa vahingoittaa ja näytteilleasettaja on korvausvelvollinen aiheuttamastaan vahingosta.

A-hallissa lattia on maalattua asfalttia.

B1, C1, C2 ja D -halleissa lattia on maalattua betonia.

B2-hallissa lattia on käsiteltyä betonia.

Nastarenkailla ajoa rajoitetaan kaikissa halleissa tapahtuma-kohtaisesti.

Mikäli osaston lattiaa korotetaan yli 12 cm, on avoimet sivut porrastettava tai niihin on rakennettava kaide.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa teippien poistosta.  Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista.

Osaston sisällä olevien hallin pilareiden ympärille saa rakentaa. Jos pilarin yhteydessä on sähkökeskus, vesipiste tms., kulkuyhteys näihin on ehdottomasti säilytettävä.

Itse pilareihin tai hallin muihin rakenteisiin (katto ja seinät) ei saa kiinnittää mitään.

Lisätietoja pilarien mitoista saa hallimestarilta.

Rakenteiden- ja kalusteiden vuokrausehdot Vuokrarakenteiden ja –kalusteiden hintaan sisältyy vuokra, pystytys, messuaikainen huolto, purkaminen ja kuljetukset Jyväskylän Paviljongissa. Vuokrarakenteet soveltuvat ainoastaan sisäkäyttöön. Somistusmateriaalit voidaan kiinnittää seinäelementteihin ripustuskoukuilla ja huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusnauloilla.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista.

Näytteilleasettaja sitoutuu korvaamaan kadonneet tai vaurioituneet rakenteet ja kalusteet niiden täydestä arvosta.

Jyväskylän Messut Oy ei veloita ylikorkeista rakenteista maksua.

Kaikille yli 250 cm:n seinä- ja somisteratkaisuille on pyydettä-vä lupa ja osastopiirrokset on toimitettava Jyväskylän Messut Oy:lle viimeistään 30 päivää ennen näyttelyn alkua. Ylikorkeat rakennelmat on sijoitettava vähintään 100 cm:n päähän naapuriosaston rajasta, ellei naapuriosaston kanssa toisin kirjallisesti sovita. Kopio sopimuksesta tulee toimittaa Jyväskylän Messut Oy:lle.

Jyväskylän Messut Oy ei veloita kaksikerrosrakennelman toisen kerroksen pinta-alasta erillistä neliövuokraa. Kaksikerrososastojen pystyttämiseen on saatava Jyväskylän Messut Oy:n ja viranomaisten ennakkolupa. Suunnitelmat lujuuslaskelmineen on toimitettava viimeistään 30 pv ennen näyttelyn alkamista Jyväskylän Messut Oy:lle, joka toimittaa ne hyväksyttäväksi Jyväskylän Rakennusvalvontavirastolle.

Jyväskylän Paviljongissa on automaattisammutusjärjestelmä, mistä johtuen osastolle hyväksytään vain ritilä-, harso- tai vastaava kattorakenne, jonka läpäiseväisyys on vähintään 50 %. Kankaan tulee olla palosuojattu.

Mikäli käytetään muunlaista kattorakennetta, on osasto varus-tettava palovaroittimella ja käsisammuttimella. Rakenteesta on tehtävä selvitys Jyväskylän Messut Oy:lle viimeistään 30 pv ennen näyttelyn alkamista.

Ripustaminen on mahdollista ja siitä on sovittava etukäteen. Ripustuspisteet asentaa aina Jyväskylän Messut Oy.  Ripustamiseen saa käyttää vain viranomaisten hyväksymiä välineitä. Jyväskylän Messut Oy pidättää oikeuden hylätä ripustusrakenteet, kunnes ripustaminen täyttää turvallisuus-normit.

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa tekniseltä tuottajalta, Mikko Rahkoselta (mikko.rahkonen(at)paviljonki.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Jos näyttelyesineiden aiheuttama kuormitus ylittää 1 000 kg / m2 tai ajoneuvon paino 15 000 kg, on sijoittelusta aina sovittava erikseen hallimestarin kanssa.

Kone tai turvakomponentti, joka ei täytä koneiden turvallisuudesta annetun päätöksen vaatimuksia, saadaan asettaa näyt-teille messuilla, näyttelyissä, esittelyissä ja muissa sellaisissa tilaisuuksissa, jos näkyvässä merkissä selvästi ilmoitetaan, että kone tai turvakomponentti ei ole vaatimusten mukainen eikä se ole saatavana, ennen kuin kone tai turvakomponentti on saatettu vaatimusten mukaiseksi. Esittelyn aikana on toteutettava riittävät toimenpiteet henkilöiden turvallisuuden varmistamiseksi. (Valtioneuvoston päätös 1314/94)

Autolla ajo halliin on sallittua vain tavaroiden kuljettamista varten. Kun tavarat on purettu tai lastattu, autot on viipymättä poistettava hallista. Autojen tyhjäkäynti hallissa on kielletty. Nastarenkailla ajoa rajoitetaan kaikissa halleissa tapahtuma-kohtaisesti.

Hallin sisätiloissa suositellaan käytettäväksi ilmalla täytettyjä ilmapalloja. Kaasulla täytettyjen pallojen käytöstä on ilmoitettava viikko ennen tapahtumaa hallimestarille. Suosittelemme, että asiakkaille jaettavissa palloissa käytetään painoja. Karanneet ilmapallot poistetaan päivittäin näytteilleasettajan kustannuksella tuntityönä.

Osastojen väliin tai osastojen ja seinien väliin jääviä alueita ei saa paloturvallisuusmääräysten mukaan käyttää varastointiin. Palopostit ja sähkökeskukset on jätettävä vapaiksi.

Jos sisäosastolla on ajoneuvo, varmistakaa, että virta on katkaistu päävirtakytkimestä.

Ajoneuvon avaimet on toimitettava Paviljonki-infoon yösäilytykseen.

Osaston  rakentamisessa tulee käyttää paloturvallisia materiaaleja.

Avotulen käyttö tapahtumissa on kielletty. Avotuli-laitteiksi katsotaan laitteet, joissa tuli tai liekki palaa laitteen ulkopuolella kuten esim. kaasuliedet, keittimet, öljylamput, kynttilät tai vastaavat.

Käyttölupa voidaan myöntää, mikäli kyseessä on hitsaus, polttoleikkaus, leikkaus tai muu vastaavanlainen esitys, josta aiheutuu kipinöintiä.

Palavien nesteiden ja kaasujen säilyttämiseen tarvitaan myös lupa.

Lupahakemus on toimitettava Jyväskylän Messut Oy:lle toiminta- ja turvarakenneselvityksineen 30 pv ennen messujen alkamista. Luvasta neuvotellaan aina pelastuslaitoksen kanssa.

Halleissa ei ole vakituista tulityöpaikkaa. Kaikki halleissa tehtävät tulityöt ovat luvanvaraisia. Tulityöluvan myöntää Jyväskylän Messut Oy. Tulityöntekijältä vaaditaan tulityökortti.

Jyväskylän Messut Oy suorittaa turvatarkastuksen viranomaisten kanssa ennen jokaista tapahtumaa.